Tuesday, September 25, 2007

Dan 2 - prvi dan na poslu

Drugog dana kad sam se probudila mnogo je padala kisa. Prava engleska. Nekako sam se rasanila, nekako sam nasla gde da uplatim gradski prevoz (ovde u Londonu imaju tzv. Oyster card, neka vrsta prepaid kartice na koju uplacujes novac i kad udjes u prevoz provuces karticu i automatski ti skida kredit, ali je tako mnogo jeftinije nego da svaki put kupujes kartu u autobusu. Ta varijanta se najvise isplati i vecina je koristi), nekako sam pogodila bus i dosla do Victoria stanice. Google se nalazi u Belgrave house, prelepa velika poslovna zgrada prekoputa Victorie. Tu je i jos nekoliko kompanija, American Express i ne znam ko jos bese, a izgleda bas onako kao Wall Street na filmovima.
Po mene na recepciju je dosao moj mentor Mick Killeney, deluje kao ok lik, 30-40 godina, prijatan kao doduse i svi ovde, i hvala bogu nema bas skroz britanski naglasak inace ga ne bih bas razumela. On mi je pokazao moj sto i odveo me na orijentacioni trening, gde te upute u osnovne tehnicke pojedinosti. Sve u svemu, ovde su mnoooooooogo dobro organizovani, imaju coveka za sve, o svemu vode racuna. Izmedju ostalog proveli su nas kroz prostorije - na 3 sprata, ogroman poslovni prostor, prelepo uredjen. Postavicu slike da ne objasnjavam, ali sve je vrlo veselo, prilagodjeno zaposlenima. Na svakom spratu ima po 2 kuhinje sa besplatnim grickalicama, vocem, sokovima, kafama i sl, prostorije za odmor sa raznoraznim jastucima, dusecima i sta sve ne. Prvo sam mislila da ce da me nervira ako su svi preterano ljubazni i komunikativni, ali u principu svako gleda svoja posla pa se ne osecas neprijatno. Verovatno stalno imaju studente na praksi pa su navikli i ne obracaju paznju, sto je super dok se ne opustis. Ceo prvi dan mi je trebao samo da provalim gde je wc, kuhinja, restoran i izlaz, ali sam uspela :-)
Sto se tice obroka, sluze sva 3, naravno besplatno. Dorucak 08-10h, rucak 12-14h, vecera 18-20h (nadam se da necu cesto ostajati na veceri). A hrana! Bukvalno na nivou hotela sa 5 zvezdica. Dobro, mozda 4, ali u svakom slucaju je fenomenalna. Svedski sto, veliki broj jela, salata, dezerata, voca, a sve to oznaceno u 3 boje - zeleno za zdravu hranu koju treba jesti sto vise, crveno za hranu koja i nije bas tako zdrava, a zuto za nesto izmedju. Ja planirala da smrsam ali izgleda da cu da se ugojim dok sam ovde :-).
Na poslu sam ostala do 18:30 jer sam cekala mentora da mi da neka uputstva, pa sam kuci krenula pesice. Prosla sam pored Bakingemske palate, pa do Vestminstera, Big Ben-a, do Trafalgara, na Pikadili, pa na trg Oksford i tu sam uhvatila bus do Kilburna. Sve fenomenalno izgleda, mada nista nisam zagledala, zurila sam da nadjem nesto otvoreno da bih kupila karticu za mobilni i wireless internet. Nisam stigla nista od toga da zavrsim ali se nadam da cu danas. Izgleda da cu za detaljne obilaske imati vremena samo vikendom...
U stan sam stigla u 21h, baka Danica se prepala da mi se nije nesto desilo :-)