Sunday, November 4, 2007

Dan 34 - London Eye & DaLi

Mogu da se kladim da nikad ne biste pogodili sta su 2 najposecenije londonske atrakcije! Meni je bilo mnogo cudno - pored onolikih poznatih palata, zamkova, muzeja, trgova, parkova i cega sve ne, 2 najposecenije atrakcije, ujedno i one koje donose najvise profita, su London Eye i muzej Madam Tussaud's. Obe su relativno mlade atrakcije (mada Madam Tiso postoji od 1884), i onako krajnje komercijalne, nekako cak holivudske. Ajde bas da ne krecem sa filozofiranjem u stilu "kuda ide ovaj svet", ali meni malo lici na degradiranje vrednosti... No dobro! Ja sam manje-vise iscrpla druga mesta na koja mi se islo, pa rekoh da je vreme idem i ovamo. A delimicno i zbog toga sto mi sad sa sveze primljenom platom 33 funte za ulazak u oba (i to je sa popustom, inace je i vise, ali sta je to za Engleze!) nije delovalo nenormalno mnogo nego samo srednje mnogo (toliko je kostao koncert Rolingstones-a, a on je bio uaaauuuuuu)...Znaci London Eye... Poceka se red jedno pola sata-sat, mislila sam da ce biti i vise, ukrcas se i ima vas jedno 20-ak u prilicno velikoj kabini. E sad, pogled je stvarno spektakularan, u to nema sumnje, vidis lepo kako krivuda Temza, maltene do London Bridge-a na jednu stranu i Vauxhall-a na drugu. Sve se vidi kao na dlanu, St Paul's katedrala, Bakingemska palata, Parlament, Westminter Abbey... Ali voznja traje samo pola sata. Mi smo jos i imali srece pa je iz ne znam kog razloga celo oko stajalo oko 10-15 min i to bas kad je moja kabina bila skoro na vrhu. Doduse nije da bi imalo sta toliko da se gleda i da je duze trajalo, ali opet 15 funti mi dodje mnogo za pola sata. Jos jedan dokaz kako potraznja formira cenu :-). Na kraju jos pokusaju da ti uvale sliku tebe iz kabine za ni manje ni vise nego 7 funti, ej ja sam bolid da jednu sliku platim 700 din?!! No kao sto rekoh dobro...
Posle toga sam konacno otisla na izlozbu Picassa i Dalija u County Hall-u, koju planiram vec nedeljama. E to je bila prava poslastica! Picasso je veliki umetnik i inovator, osnivac svega sto se zove moderna umetnost, a i njegova zivotna prica mi je interesantna jos od kako sam gledala film o njegovom zivotu (preporuka za sve koji nisu gledali, glumi ga Sir Anthony Hopkins). Ali Dali!! To je apsolutni genije!! Oduvek mi je bio gotivan, ali videti sve ono uzivo! Zaista nemam reci da opisem odusevljenje...