Sunday, November 4, 2007

Dan 42 - Ko kaze da u Engleskoj pada kisa??

Ja ne znam da li ja imam ludu srecu ili se nesto gadno pobrkalo u vezi klime, ali od kad sam u Engleskoj kisa skoro da nije padala. Za ovih mesec i po pala je i slovima pet - sest puta, a sto je najcudnije provaljujem da ovih dana vise pada u Srbiji nego ovde!
Tako ja prvih vikenda obisla sve sto je napolju, sve sa filozofijom da ce uskoro da pocnu kise pa cu tad da obilazim muzeje i sl. Ali to kisno vreme nikako da pocne! Ja za danas imala fenomenalne planove ako je napolju lose vreme (ostalo mi je bar jos 3 muzeja i 2 galerije da posetim), al' za lepo vreme nista posebno. A jutros kao za inat prelepo, suncano, toplo, vedro, ma san snova!
I onda ja krenem bez ikakvog plana da bazam ulicama grada Londona, da udjem u one radnje i prodjem onim putevima kojima do sad nikako nisam stizala. Posle ovoga mogu i zvanicno da kazem da znam odlicno centralni London. Stigla sam i da svratim u London and Britain visitor center da pokupim hiljadu besplatnih vodica i knjizica o Londonu i mestima koja treba posetiti, pa me naredni vikendi nece docekati nespremnu :-).
Novi delovi kroz koje sam prosla danas su Chinatown i Soho. Chinatown je isti kao i svuda, onaj miris njihove hrane se meni bas nesto i ne svidja pa sam prosla na brzinu, a Soho je bas zanimljiv. To je boemski, umetnicki deo, a koliko sam ja mogla da primetim i (ne znam kako da se izrazim bas :-) slican Red Light District-u u Amsterdamu, samo sto to ovde nije tako eksplicitno, pre svega naravno jer je zabranjeno zakonom. Sve u svemu sarmantan kraj, potpuno razlicit od ostatka Londona, sa uskim zivopisnim ulicama i likovima u njoj, ali svakako deo u kom ne bih volela da se nadjem nocu.
Posle toga sam trazila da kupim neku knjigu posto sam procitala biografiju Marlona Branda, neke vodice o Londonu i istorijske knjige o Engleskoj, pa sad bas nemam sta da citam. Udjem u jednu knjizaru, neka od onih komercijalnih. Tamo otprilike vazi gradacija da sto je knjiga gora ona vise kosta. Primer: knjiga Viktorije Bekam o (pogodite) dobrom izgledu (reklama za knjigu glasi ovako: "Ne postoji savet za savrsen stil, postoji 1000 njih. Ucite od Viktorije Bekam". Mislim ovaj da, kako da ne, bas sam planirala...) kosta 15 funti, a bilo koji klasik moze da se nadje za 5 funti, sabrana dela Sekspira su 7 funti, o necem avangardnijem da ne pricam. Pored toga, cini mi se da svaki fudbaler koji je dao vise od 10 golova u Premier ligi ima svoju biografiju. Vrhunac su mi 2 knjige o Luisu Hamiltonu, pa klinac je mladji od mene, sirokim narodnim masama verujem da je poznat od kad vozi u f1, a tome nema ni godinu dana!! O cemu imaju da pisu u njegovoj biografiji zivo me zanima, a rastegla se na dobrih 300-400 stranica?! Tako da tamo nisam nasla nista zanimljivo...
Btw drago mi je sto me citate pa jos trazite jos, iako kad pisem ne vodim racuna da li ce biti zanimljivo nego stvarno pisem onako kako prozivljavam... Evo za danas jos jedan dodatak, posto nisam nista drugo slikala, da vidite kako izgleda zgrada u kojoj ja zivim za sve ovo vreme. Sto vise vremena prolazi to vise shvatam da sam imala jako mnogo srece sa stanom, i u smislu blizine, cene, kvaliteta smestaja, a i gazdarice su mi stvarno kraljice, nemam reci.