Sunday, November 4, 2007

Dan 41 - Kad pre...

Uh sad tek kad napisah shvatih koliko sam ja dugo ovde...
Za danas nisam planirala nista posebno, samo sam htela da se naspavam, posto sam ove nedelje radila kao manijak. Ako nekog interesuje, moj projekat super napreduje, juce je pusten "medju ljude", svidja im se, ali sad sa svih strana stize gomila komentara pa sam pod stresom :-). Inace Mick kao mentor je stvarno kralj, puno mi pomaze i daje feedback i bas sam zadovoljna kako mi ide.
Posto nisam imala bas neki plan, teta Goca me pozvala da krenem sa njom. Ja to uvek volim zato sto kad sam sa njom puno saznajem o tome kako se u Engleskoj zivi, tada nisam samo turista. Prvo smo isle na neki festival dokumentarnog filma o Ciganima u Brixton. Danas je na festivalu bio dan za filmove o nasim srpskim Ciganima, a Brixton je inace crnacki deo Londona, tj Londonski Harlem. Ima dusu, mada se meni to cini za skoro svaki deo grada... Bila su 4 dokumentarca: o klincima iz sela Zaglozane (ako neko zna gde je to selo neka postuje, stvarno ne znam, a negde je kod nas na jugu...) koji imaju limeni duvacki orkestar, o Ciganima iz bloka 71 u Beogradu, o Guci (ne da nam je bila reklama, ekstra, svi su delovali odusevljeni Gucom) i o Esmi Redzepovoj.
Posle smo otisle na rostilj kod nekog teta Gocinog prijatelja koji boluje od raka, od ponedeljka polazi na hemoterapiju pa je zato danas hteo da se vidi lepo sa prijateljima dok moze. Uh stvarno tako shvatis da su samo zdravlje i ljubav bitni u zivotu...
Inace Englezima je danas neki Guy Fawkes Night. To je koliko ja mogu da provalim nevidjeno glup praznik, pazite sad: bio taj neki Guy Fawkes i on je bio katolik, a Englezi su znate vec protestanti. I on je hteo da digne u vazduh Parlament, Big Ben i jos neke vazne lokacije u Londonu (praotac terorizma :-), gomilao je malo po malo ogromnu kolicinu eksploziva ili cega vec ispod tih objekata, i taman je hteo da to potpali kad su ga uhvatili. 5. novembra 1605. su ga zapalili, i oni sad taj dan slave (pesmica ide "Remember remember the fifth of november..."). Zadnjih godina doduse gledaju da ga proslavljaju za vikend najblizi 5-om novembru, verovatno da bi izgubili sto manje od posla, posto nisu neradnici kao mi :-). I onda celo vece pucaju vatrometi, prelepi veliki, na sve strane i traju po pola sata!