Friday, October 5, 2007

Dan 12 - All-hands sastanak

Danas je odrzan sastanak svih inzinjera koji rade u Google u celom svetu. Glavni sastanak je bio u Mountain View i u Cirihu, a ostale kancelarije su gledale i ukljucivale se video konferencijskom vezom. To je sastanak koji se odrzava jednom godisnje, na njemu se sumira sta je uradjeno u toku prosle godine i prica o strategiji za sledecu godinu. Pricaju neki ljudi iz upravnog odbora na pocetku, najduze prica Eric Schmidt, CEO organizacije, odlican poslovni covek koji je od Google napravio ovo sto je on sad, i na kraju naravno Larry i Sergey, kao osnivaci i vlasnici. Inace ceo sastanak je prevodjen i na jezik gluvonemih.
Ove godine su se koliko ja mogu da vidim cule samo lepe vesti, jer je sve sto su radili imalo velikog uspeha. Samo neki od zanimljivih podataka koje sam uspela da zapamtim (a u skladu sa njihovom THINK BIG filozofijom): *** search-eva dnevno, GMail (odnosno njihov jedinstveni login servis) ima *** registrovanih korisnika, najvecu ekspanziju imao Orkut, preko *** reg. korisnika od pustanja... Mnogo toga su napravili stvarno, neke stvari jos nisu release-ovane, neke jesu, a i od tih koje jesu ja za pola nisam znala da postoje. Savet - pogledajte koje sad sve servise nude, meni su se najvise dopali Docs&Spreadshits, Notebook, Translate, Reader, Labs, SketchUp... Imate sa bilo koje njihove strane u gornjem levom uglu More, tu je spisak svega sto prave.
Sta mi se nije dopalo: vec sam cini mi se rekla da ovde ne postoji nikakva politika oblacenja. Ja sam prvo mislila da to znaci da ne moramo da dolazimo u odelima, ali da ipak treba da se izgleda iole pristojno (a i kupila sam mnogo lepe kompletice i kosulje pa su mi se nosili :-)), ali se ispostavilo da ljudi mogu da dolaze (i dolaze!) u trenericama, u pank ili reperskim fazonima, u shubby programerskim fazonima, sve moze! Znate kako nas samo gledaju ovi iz AmEx-a kad udjemo u lift, posto su oni na spratu ispod nas! Oni onako svi u odelima, prelepa poslovna zgrada, sva vrata rade na kartice, a radnici Google-a - kao skupljeni sa ulice! E sad to i nekako medju nama programerima (ovi iz sales i PSO se oblace pristojno), ali bar nekako od rukovodstva firme ocekujem malo, samo malo poslovnosti. Ali da ste videli vi juce Larry-ja i Sergey-a! Ajde Larry i nekako, tesna crna majca i farmerice, nije nesto ali moze da prodje. A Sergey, pazi sad: dole trenerice, a gore tesna bela majca kao one sto nose biciklisti, ne znam kako drugacije da vam opisem, pa sa sve nekim sarama i aplikacijama na njoj! A inace vidi se da i jedan i drugi treniraju u teretani u zadnje vreme (Google radnicima placa teretanu), pa su onako u onim tesnim majcama izgledali kao da samo sto su dosli sa treninga. Ova zenska sto ih predstavljala pitala Sergey-a: "Kako si se to obukao?", pa onda dodala "A pa da, sta te briga, ovo je tvoja kompanija pa mozes". Blam!