Thursday, October 25, 2007

Dan 29 - Hampton Court!!


Jeeee, danas konacno idem negde van grada!! Hampton Court je palata Henry-ja VIII, kontroverznog engleskog kralja iz XV veka, naravno koristena posle od strane mnogih kraljeva ali ostala zapamcena kao mesto gde je obitavalo svih 6 Henrijevih zena.
Putovala sam do tamo 2 sata!! To ustvari nije bas van Londona, tj mislim da ga vode kao London, samo je ona krajnja 6. zona, daleko od centra koliko i Heathrow. Vozom je brze, ali je i skuplje a ja sam lepo htela da razgledam sve zone i delove Londona...
Ali vredelo je truda! Prelepo mesto, i sam zamak, i sobe u njemu, i baste i lavirint, stvarno kao da si na drugoj planeti. Palata je inace karakteristicna po tome sto je sa jedne strane tudorijanska (crvena, ravne linije ali vrlo neobicna), a sa druge barokna ili neoklasicna, nisam sigurna (bela, elegantna). To su neki vladari u 17-18. veku hteli da je celu predekorisu po ugledu na Versaj ali im je srecom ponestalo para i vremena, pa je sacuvana kao vecim delom tudorijanska, a ovo nije tako cest stil. Baste su apsolutno fantasticne, ali tek lavirint, pravi onaj kao u Isijavanju, od zive ograde, i stvarno je da se pogubis!
Prelep mi je bio dan, cak sam kupila i jednu knjizicu o engleskim kraljevima od XV-og veka na ovamo, nije velika nego taman samo najzanimljiviji delovi...