Sunday, October 14, 2007

Dan 21 - Royal Albert Hall + Muzej nauke


Danas sam zaboravila digitalac (smrc!), pa nema slikica za sve ovo o cemu pricam...
Otisla pravo u South Kensington. Prvo tura po Royal Albert Hall-u: nisam imala pojma sta se sve organizuje tamo!! Ja sam mislila konceti ozbiljne muzike eventualno nesto od popularne, a ustvari tamo se organizuje sve zivo: sportski dogadjaji - tenis, boks, klizanje, kosarka, cak jednom i maraton (to mora da je bilo dosadno!), onda vecere, sve sve vrste muzickih priredbi - opere, baleti i koncerti svih vrsta muzike (od Pavarotija do Coldplay i Beyonce), modne revije... Super se vidi cak i sa zadnjeg nivoa, atmosfera je nekako bas intimna, prijatna, a prima oko 6000 ljudi! Najbolji deo je sto karte uopste nisu nepriustive - ima ih i od 5, 10, 15, 20 funti, zavisno od toga kakav je program, tako da stvarno nema opravdanja za mene ako za ovo vreme ne odem bar jednom nesto da pogledam tamo!
U Juznom Kensingtonu se nalazi i veliki broj muzeja, ima bar 4 velika koja sam ja videla. Rekoh da odem u Science Museum, delovalo mi je zanimljivo na prvi pogled. Tj. nije da mi nije bilo unutra zanimljivo :-), ali... Mislim da bi mi super legao pre jedno 6-10 godina, kada sam sve te stvari ucila: istrazivanje svemira, proizvodnja energije, istorija racunarstva, istorija matematike, genetika, nautika, avionatika (spava mi se i ne mogu da se setim kako se zove nauka u avionima, pa cu sutra ovo da prepravim :-)... Sve u svemu jako je velik muzej, potrebni su sati da se obidje, ima predmeta iz svih oblasti nauke, vrlo je popularno sve objasnjeno, kroz primere i igrice. Bukvalno sam gledala decu od 3-4 godine kako uce sta je gravitacija, i osnovce koji provaljuju piezoelektricni efekat i princip rada LCD displeja! Nije fer, ja sam to naucila na tezi nacin :0(! Da cujem ko je rekao da je lose da dete odrasta u velikom gradu?? Jedna trvia za sve moje drugare computer geek-ove: pored izlozenih praracunara sa vakuumskim cevima (i primerom prvog bug-a tj bube u cevi) i onih sa busenim karticama, bilo je i nekoliko masina Charles Babbage-a i prvih programa koje je za te masine pisala Ada Lovelace, po kojoj je kasnije programski jezik Ada dobio ime. Nisam sigurna iz kojih smo sve predmeta ucili ovo - Organizacija, Programski, tako nesto?
Posto muzeje zatvaraju u 18h, a meni se nije islo kuci, otisla sam u Harrods. To je ogromna radnja, tj bolje receno trzni centar, ciji je vlasnik Muhamed Al Fayed, otac Dodija Al Fayed-a koji je poginuo u saobracajnoj nesreci pre 10 godina u Francuskoj. To je bila ista ona saobracajna nesreca u kojoj je poginula Lady Diana, The Princess of Wales. Sta vise, znalo se da su Diana i Dody u vezi, a sumnja je i da je trebalo da se vencaju i da je Diana bila trudna (pa da su iz tog razloga i ubijeni). U sredini trznog centra se nalazi prelep spomenik za njih dvoje sa upaljenim svecama i puno cveca... Roba koja se prodaje je iskljucivo luksuzna i skupa (poneka stvarcica i moze da se kupi), spratove sa Gucci/Cavalli/ostala glupava snobovka garderoba sam zaobisla. Gledala sam automobile, satove, namestaj (to mi se najvise dopalo!), knjige... Prica se da tu nekad seici multimilijarderi dovode svoje zene da kupuju, i tada je Harrods zatvoren po ceo dan...