Thursday, October 25, 2007

Dan 28 - Imperija i kolonije


Danas sam dugo spavala, pa sam se onda izmajala sa bankomatom i nekim kupovinama. Vec je bilo 3 kad sam resila gde da idem u Covent Garden. Tamo ima svasta, lep deo grada kao i mnogi drugi, ali najvazniji sight tamo je sigurno British Museum. 6 miliona ljudi poseti ovaj muzej svake godine, cineci ga jednom od najvecih atrakcija u Londonu (ovde vredi pomenuti da medju muzejima u Londonu vlada prava konkurencija, ima ih puno, svi su neopisivo dobro opremljeni i poseceni a ne naplacuju ulaz, tako da ne kapiram kako mogu onako dobro da se odrzavaju, verovatno od priloga i sl...). Sta su najvece turisticke atrakcije Londona pricacu sledece nedelje.
Tematika Britanskog muzeja je inace istorija sveta. "Sveta" ovde shvatite prilicno bukvalno jer ima delova istorije svih civilizacija koje su postajale. Ikad. Prvo sam spratove sa eksponatima iz anticke Grcke, Rima i Egipta htela da preskocim, jer sam bila po muzejima u Atini, Rimu i Kairu, ALI NE!! Nisam ni mogla da pretpostavim da su Englezi za vreme svoje nadmoci u 18-20v. bas toliko toga uspeli da dovuku u Englesku... Maltene vise od antickog Egipta sam videla ovde nego Nacionalnom muzeju u Kairu, izmedju ostalog deo brade sfinge, jedini koji nije u Kairu; 50% skulptura iz Partenona je tu, jedina Karijatida koja nije u Grckoj je tu; o tome sta su sve doneli iz Indije gde su vladali do pre neku godinu, kao i iz ostatka Azije, pa i iz Afrike i Amerike da ne pricam!
Lepo je sve to videti na jednom mestu, mislim da je njihova poruka bas nesto u stilu "Na jednom mestu vidite sve sto je stvarala ljudska istorija u 50 vekova". Ali meni je malo bljaks, jos jedan dokaz da 200 godina ekonomske&vojne sile mogu da znace vise od 1000 godina istorije i tradicije... Nekako mi nije fer :-(.
A jos jedna neobicna i lepa stvar u ovom muzeju je da on ima najveci pokriveni trg u celoj Evropi. Ne znam koliko moze da se vidi, ali sve ono sto je nekad bilo dvoriste muzeja je pokriveno, to je ova druga slika koju sam zakacila.